Чек-ліст як побудувати перший візит у сім'ю соціальному працівнику
Перший візит соціального працівника у сім’ю
закладає основу для подальшої роботи. Чи виникне довіра, як складеться
взаємодія, як побудувати ефективне спілкування — вам допоможе цей простий
інструмент.
- Дату і час візиту слід узгодити з сім’єю
- Під час розмови зосередитись на описі фактів з життя сім’ї, не називаючи їх проблемами
- Уважно слухати, будувати діалог (а не монолог соціального працівника)
- Не давати оцінку вчинкам і поведінці. Уникати некоректних висловів та характеристик членів сім’ї
- Намагатися зрозуміти темпоритм життя сім’ї та підлаштуватися до нього
- Змінити тему, якщо вона може стати причиною конфлікту
- Не змушувати виправдовуватись
- У розмові із сусідами отримувати інформацію, а не розголошувати
- Не варто вести нотатки під час бесіди. Це може викликати небажання продовжувати розмову
- Щира зацікавленість дитиною і ситуацією
- Зібрати доступну інформацію про сім’ю перед візитом, підготуватися до зустрічі
- Не використовувати дитину як джерело інформації
- Вручити свою візитку або буклет, де зазначено ім’я та прізвище фахівця і контактна інформація
- Доступно розповісти членам сім’ї про допомогу, яку вони можуть отримати у результаті співпраці з фахівцем соціальної роботи або дати контакти інших надавачів соціальних послуг, які можуть допомогти
Автор :Ольга Мороз, керівниця тренінгових програм “Надія і житло для
дітей”.
Коментарі
Дописати коментар