Пропонуємо сьогодні ознайомитися з наступною послугою - "Посередництва (медіації)".

Що це за послуга?

Це метод врегулювання конфліктів/спорів, за допомогою якого дві або більше сторін конфлікту/спору в межах структурованого процесу за участю посередника/медіатора намагаються досягти згоди для його розв’язання.

Соціальна послуга в частині проведення медіації не застосовується між потерпілою особою та особою, яка вчинила правопорушення або злочин, у випадках насильства у сім’ї, торгівлі людьми, жорстокого поводження з дітьми.
Дитині віком до 14 років ця послуга надається за участю її законного представника, а у разі його відсутності - посадової особи органу опіки та піклування.

Хто є надавачем послуги?
Надавачем даної соціальної послуги є посередник (фахівець із соціальної роботи, соціальний працівник, психолог) та медіатор, які безпосередньо реалізують заходи, що становлять зміст соціальної послуги;

Хто є отримувачем?

Отримувачем соціальної послуги посередництва (медіації) може бути:

  • особа;
  • сім’я, у тому числі прийомна;
  • дитячий будинок сімейного типу;
  • сім’я опікунів, піклувальників;
  • окрема соціальна група, у тому числі з урахуванням етнічної ознаки, стану здоров’я, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують надання, або вже отримують таку послугу.
Які етапи включає в себе послуга?

1.  етап - здійснення посередництва.
Посередник, отримавши інформацію про випадок, встановлює зв’язок (контакт) зі сторонами та домовляється про індивідуальну зустріч, аналізує ситуацію, забезпечує умови для діалогу зі сторонами та підготовку до зустрічі.
Посередник допомагає у врегулюванні конфлікту/спору: встановлює його причини, опрацьовує шляхи та умови розв’язання, сприяє його усуненню, за потреби пропонує отр имувачу соціальної послуги звернутися до медіатора.

2. етап - здійснення медіації.
Медіатор допомагає сторонам налагодити комунікацію, пояснити одна одній своє бачення конфлікту/спору, визначити шляхи його розв’язання, проаналізувати та за необхідності скорегувати можливо варіанти рішень, домовленості, а також досягти згоди щодо розв’язання та/або усунення конфлікту/спору /відшкодування спричиненої шкоди.

Основні заходи, що становлять зміст соціальної послуги посередництва (медіації), форми роботи та орієнтовний час для їх виконання передбачають:
  • допомогу у врегулюванні конфліктів;
  • ведення переговорів;
  • опрацювання шляхів та умов розв’язання конфлікту.
Соціальна послуга може надаватись в обсязі від 1 до 12 зустрічей тривалістю до 3 годин кожна. Кількість і тривалість зустрічей може бути збільшена за потреби отримувачів послуг.

Соціальна послуга надається безоплатно, за плату або з установленням диференційованої плати у приміщенні суб’єкта, що має право її надавати, або за місцем, визначеним посередником/медіатором і погодженим з усіма учасниками посередництва (медіації).

Рішення про надання або відмову у наданні соціальної послуги приймається відповідним суб’єктом, з урахуванням позиції іншої сторони конфлікту/спору щодо якої виникає потреба в наданні такої послуги.

Всі базові послуги надаються за місцем проживання сімї, дитини або особи. За розвиток тієї чи іншої послуги на певній території відповідає громада та отримати її можна у Центрі соціальних служб, Центрі надання послуг або у фахівця із соціальної роботи.

Детальніше про послугу:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1243-16#Text

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Соціальна адаптація ветеранів та ветеранок війни та членів їхніх сімей.

Інформаційна пам'ятка щодо запобігання домашньому насильству