Публікації

Що таке безбар'єрність і як спілкуватися з людьми з інвалідністю: пам'ятка МВС

Зображення
Безбар’єрність – це філософія суспільства без обмежень, в якому забезпечуються рівні права та можливості для всіх людей у самореалізації, зайнятості, пересуванні, сервісах, здобутті освіти, дозвіллі, розвитку. І втілення цієї філософії Україна ставить собі за мету у всіх сферах суспільного життя. Безбар’єрність — це про суспільство без обмежень, у якому комфортно всім. Безбар’єрність — це про повагу, розуміння та нові суспільні норми.  Безбар’єрність — це спільна справа. Тому, презентуємо інформаційну пам’ятку, за допомогою якої можна дізнатися:  Що таке безбар’єрність? Її напрями.  Як спілкуватися коректно? Загальні правила взаємодії з особами з інвалідністю.  БАР’ЄРИ БУВАЮТЬ: фізичні – незручна інфраструктура; психологічні – упередження; економічні – несправедлива оплата чи відмова в роботі; законодавчі – нормативні документи в Україні не враховують потреб різних людей тощо НАПРЯМИ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ: Національної стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні виділяє 6 великих

Що робити батькам та як підтримати дитину, яку цькують у школі через статус ВПО

Зображення
Припустимо, ви переїхали з прифронтового міста у відносну безпеку. При цьому ваша (зазвичай старанна) дитина перестала цікавитися навчанням, намагається під будь-яким приводом пропустити школу, виглядає сумною і розгубленою. Можливо, це не просто підлітковий бунт, а проблемні взаємини з однокласниками, але причиною може бути й булінг у школі. Викидання речей, обзивання, фізичне насильство – все це може призвести до небажання відвідувати школу. Психологи благодійного фонду "Голоси дітей" помітили, що останнім часом до них почастішали запити про щодо булінгу, особливо для дітей ВПО. Як підтримати дитину, як спілкуватися з вчителями, чому не можна ігнорувати булінг – розповідає психологиня фонду  Катерина Базиль . Як відрізнити булінг від звичайної сварки Конфлікти між дітьми – частина дорослішання. Часто буває, що діти не поділили якусь річ, посварилися і не розмовляють. Іноді сварка швидко вичерпується і більше не повторюється. Тоді це не булінг. Булінг – це цілеспрямоване зав

Інформаційна пам'ятка щодо запобігання домашньому насильству

Зображення
Повномасштабна війна, яка триває в Україні, не зупиняє вчинення правопорушень, які були поширеними в нашій державі й раніше. Домашнє насильство є одним із тих явищ, яке у період війни може лише загострюватися і при цьому залишатися невидимим.Сьогодні  ділимося з  вами інформаційними матеріалами, які допоможуть запобігти та протидіяти домашньому насильству. Джерело:  https://ternopil.te.gov.ua/news/informatsiina-pamiatka-shchodo-zapobihannia-domashnomu-nasylliu

Як дітям з інвалідністю або особливими освітніми потребами (ООП) і їхнім батькам отримати послугу супроводу дитини під час інклюзивного навчання

Зображення
  Супровід дитини під час інклюзивного навчання Соціальна послуга надається асистентом дитини після оцінювання її індивідуальних потреб, складання індивідуального плану та укладення договору між керівником надавача послуг та одним із батьків дитини (з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого у висновку про комплексну  психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром системи МОН. Зміст послуги: допомога в самообслуговуванні, організації харчування та у прийнятті їжі, під час пересування та здійснення рухової активності, підтримка у спілкуванні та комунікації, стеження за станом здоров'я та допомога в проведенні необхідних процедур, організація денного відпочинку (сну). Соціальна послуга надається безоплатно/платно/з установленням диференційованої плати відповідно до вимог законодавства ХТО МОЖЕ ОТРИМАТИ Дитина, яка відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого Інклюзивно-ресурсним центром (ІРЦ), пот

Видання для фахівців соціальної сфери

Зображення
Метод самооцінки інституцій соціального діалогу. МСО ІСД Міжнародне бюро праці. Женева: МОП, 2021, 151 с. Видання Міжнародного бюро праці висвітлює метод самооцінки інституцій соціального діалогу, розроблений Міжнародною організацією праці, у відповідь на звернення держав-членів МОП щодо підтримки у зміцненні їхніх національних інституцій соціального діалогу. Метод самооцінки інституцій соціального діалогу – це інструмент, який дозволяє членам інституції соціального діалогу провести поглиблену самооцінку своєї установи та розробити план дій із метою підвищення її інклюзивності й ефективності. Він проводить користувачів послідовністю кроків, спрямованих на те, щоб виявити і зрозуміти фактори, що впливають на інклюзивність і ефективність інституції. За результатами цієї оцінки вони розробляють план дій з усунення виявлених слабких місць та розвитку сильних сторін. Використовуючи цей метод, суб’єкти соціального діалогу пройдуть процес аналізу інклюзивності та ефективності своєї інституції

Як спілкуватися з людьми похилого віку

Зображення
Вік дарує не тільки досвід і мудрість. Згодом добрі, чуйні люди з хорошим почуттям гумору, вміють красиво формулювати свої думки, можуть змінитися до невпізнання. Часто прожиті роки роблять людину грубим, відлюдним і образливим. Кілька простих порад про те, як спілкуватися з літніми батьками або як спілкуватися з людьми похилого віку, в принципі, допоможуть подолати складний період і забезпечити близьким гідний догляд. Важливість правильного спілкування з літніми батьками Життя кожної сім'ї індивідуальна, і, звичайно, крім радісних подій в ній є ряд проблем. Багато людей живуть разом із старими батьками (своїми або чоловіка / дружини) і стикаються з нерозумінням, сварками і зростаючим напруженням у відносинах. Найкраще відразу розібратися, чим літня людина незадоволена, і постаратися прийти до взаєморозуміння. З віком ми не холонемо до своїх батьків. Просто власний життєвий досвід і стрімко змінює обстановка вносять свої корективи у взаємини. По суті, немає такої дитини, який з рок